Zoo Empire
Pc | strategie
Zoo Empire – zvířecí ráj

Zoo Tycoon ve 3D od Trevora Chana je velmi příjemným letním překvapením. Totožné herní principy, ale o třídu lepší zpracování a zvířátka roztomilá tak, že se slabší povahy rozplynou jako pára nad hrncem...
Někdo je technofil, pro jiného je bohyní příroda. Někdo má zvířátka vážně rád a jiný také, ale nejen na talíři. Ve vztahu k ostatním organismům se lidé různí, najde se ale dostatečně velká skupina takových, kteří alespoň některou část fauny milují tak, že jsou ochotni dát vydělat zoologickým zahradám s jejich výběhy, pavilony, zaplivanými záchodky a stánky s koka-kolou a rozteklou zmrzlinou. Jenže: každý má jen omezenou odolnost proti smrtícímu faktoru roztomilosti – a nerozplynout se při pohledu na ladné pohyby gazel, obratné a grimasami hýřící lidoopy, či rafinovaně neobratné slony a žirafy, to chce pořádný Icy Armour +5 okolo srdéčka.
Těžit z této slabosti vlastní dětem, ženám, ale i řadě na první pohled neoblomných mužů,
Zoo Tycoonem, jehož distribuce se ujal Microsoftí moloch. Po dvou výtečných datadiscích se dali do práce na pokračování, čekání jen lehce zkrátil Wildlife Park – hra, která zaspala dobu a vlastně nenabídla nic, co by už datadisky ZT nezpracovaly lépe. Preview texty o Zoo Tycoonu 2 se obvykle soustředí na vychvalování nového 3D provedení a řady "features", které obohatí hraní, může se ale stát, že tím, kdo tentokrát přijde s křížkem po funuse, bude právě Microsoft. Proč? Inu – Trevor Chan se svým Enlight Studiem stihl svou trojrozměrnou zoo přivést na obrazovky o poznání dříve a přitom ve velmi luxusním podání."Zoo Tycoon byl roztomilý, ale zastaralý. Zoo Empire je roztomilý ještě mnohem více a přitom nabízí kvalitní modely, textury a hlavně: animace."
Magie technického zpracování
Převod do tří rozměrů se týmu, jenž má na svědomí z poslední doby kupříkladu Restaurant Empire či rozporuplnou Johanku z Arku, vydařil na jedničku podtrženou. Zoo Tycoon byl roztomilý, ale zastaralý. Zoo Empire je roztomilý ještě mnohem více a přitom nabízí kvalitní modely, textury a hlavně: animace. Zvířat je zde méně, ovšem umějí dělat pořádné psí (gorilí, žirafí, medvědí) kusy. Pobíhají po výběhu, druží se, perou, koupou, žerou, kálejí, hrají si s hračkami, spí – a při tom všem jsou díky preciznímu rozpohybování k sežrání (diskuse o tom, zda jsou lepší medvědí tlapy na rožni či na grilu nechme stranou).
Omezení plynoucích ze 3D není zdaleka tolik, kolik by se zdálo: zoom je omezený směrem nahoru, takže hráč nemá u větších zahrad přehled, ale zase je tu volná rotace a pohyb kamery. Opticky je vzhledem k menšímu rozsahu všechno větší, a tak je pokoukání i na obyčejné služební budovy, hlavně ale na samotné výběhy opravdu potěchou pro oko. Pro úplnost pak lze ještě dodat, že i artworky při nahrávání a mimo hlavní herní obrazovky jsou špičkové a kupříkladu obrázek vyprovázející ze hry je roztomilost sama.
"Zoo Empire se řadí do dlouhé fronty těch, kteří nových nápadů nepobrali ani za pořezanou makovici."
Originalita? No fuj!
Zhruba tak ve školkovém období bývají malé děti obvykle poučovány, že hlasité pronášení vulgárních výrazů jako prdel, hovno, připoteplenej smradlavej sračkysyn nebo schodek státního rozpočtu nebývá ve společnosti hodnoceno dvakrát nejlépe – a přibližně zároveň získávají několikaletou obsedantní zálibu právě v této činnosti. Podle manažerů distribučních společností v oblasti interaktivní zábavy by si k podobnému výrazivu měly přidat ještě jedno libozvučné slůvko: originalita.
Ano, Zoo Empire se řadí do dlouhé fronty těch, kteří nových nápadů nepobrali ani za pořezanou makovici. Herní systém i
|
"Herní systém i tak kreativní vývojář, jakým Trevor Chan bezesporu je, překopíroval v podstatě bez mrknutí oka."
Co si ty potvory jenom navymejšlej
Základem hry je i v Zoo Empire výstavba výběhů pro zvířata. Každé z nich je charakterizováno požadavky určujícími přesné složení podloží, flóry, zvlnění terénu, procenta vodní plochy, vhodných hraček, obytných boud a jeskyní – a vůbec všeho, co lze postavit. Takto je vlastně hráči nadiktováno přesně, z čeho může výběh pro daný druh vytvořit, a kreativita se smrskává jen na rozmístění jednotlivých prvků. Tradičně nechybí poněkud nelogický systém výzkumů, které odhalují nové stavby a zpřístupňují vzácná zvířata.
Samozřejmostí je nutnost nájmu celé řady zaměstnanců. Ti se starají o krmení zvířat, úklid v parku, léčení různých neduhů, objevování, nechybí ale ani v domácích krajích nepříliš vídané průvodkyně. Personálu je až trochu moc, jediným štěstím tak je, že se dokáže celkem dobře postarat sám o sebe a příliš neotravuje s požadavky na plat či jiné výhody. Na druhou stranu: přidělování starajících se človíčků k jednotlivým výběhům bylo v Zoo Tycoonu zpracováno nepoměrně lépe: zatímco tam fungovaly uzavřené prostory pro zvířata jako samostatné herní prvky a stačilo je klikáním vybrat, zde je nutné nejprve do nich umístit orientační vlaječku, tu si pojmenovat a teprve pak ji přidat jako prioritu do pracovního okruhu zvoleného zoo-keepera.
"Zoo Empire je hrou s vysokým faktorem roztomilosti a "tohle-je-fakt-naprosto-boží"."
Potlesk nebo pískot?
Zoo Empire je hrou s vysokým faktorem roztomilosti a "tohle-je-fakt-naprosto-boží", a to zejména v začátcích. Objevování možnosti fotografovat zvířata (viz tabulka u tohoto článku), pořádání prvních zvířecích happeningů á la vodní show v Marine Mania, či třeba jen pozorování peroucích se ledních medvědů vypadá jako zábava, již máloco překoná. Později ale střízlivý pohled odhalí, že pod trojrozměrnou slupkou se skrývá značně tuctová strategie, principiálně v podstatě totožná se Zoo Tycoonem, která navíc oproti Restaurant Empire od stejných autorů nedisponuje ani bonusem v podobě příběhu spojujícího jednotlivé mise kampaně do perzistentnějšího celku. Rádoby RPG systém s tvorbou postavy na začátku a přidělováním hvězdiček ke čtyřem schopnostem v průběhu jej může jen těžko nahradit.
Ty, kdo nad Zoo Tycoonem strávili hodně času, dost možná Zoo Empire znudí už velice brzy. Stejně snadno se ovšem může stát, že se naopak stane platformou, na niž fandové prvního zvířecího tycoonu plynule přejdou – právě z důvodu systémových shod a přitom výrazně k lepšímu proměněného technického provedení. Zoo Empire je přese všechno hudrání skvělá, vážně "cool" hra, i když namísto riskování v podobě inovací zvolili Enlight tentokrát sázku na jistotu.
|
Verdikt: Sázka na jistotu, která se ale podle všeho vydaří. Většině masového publika by nemuselo vadit, že se pod opravdu parádní grafickou slupkou skrývá vlastně tatáž hra jako Zoo Tycoon. Nakonec – není to hra špatná a znuděni budou jen ti, kteří už se po jedné rozsáhlé hře, dvou datadiscích a prakticky herně stejném Wildlife Parku cítí jejím systémem přejedeni a rádi by okusili něco originálnějšího.
Výrobce/Vydavatel | Enlight / Enlight |
Distributor ČR | IDDK Group |
Platforma | PC |
Multiplayer | Ne |
Minimální konfiguace | CPU 700 MHz, 128 MB RAM |
Doporučená konfiguace | CPU 1000 MHz, 256 MB RAM |
Komentáře
Přehled komentářů
Compression est comment calleux votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque culture votre coeur bat, il pompe le sang a tous egards vos arteres a la flanerie de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/vente-en-pharmacie-de-cialis/
What causes extreme blood difficulty
(AReafesive, 9. 10. 2018 3:58)